Persbericht: Kuiphuis investeert in 2x SK2400-R eLift

Sep 25, 2023

"Kuiphuis investeert in de nieuwe zero-emission eLift rupsen van Spierings"

Oss, September 2023
Bob Bruijsten, directeur en eigenaar van familiebedrijf Kuiphuis uit Oldenzaal investeert in twee nieuwe SK2400-R eLift rupskranen van Spierings. De eerste nieuwe kraan van dit model zal in de eerste helft van 2024 geleverd worden aan Kuiphuis. Hiermee zet Kuiphuis de verduurzaming van het kranenpark nog maar eens een tandje bij.

Binnen Kuiphuis werden de afgelopen jaren al vijf eLift kranen toegevoegd aan de vloot om aan de vraag naar elektrische bouwmachines te voldoen. Bob Bruijsten: ”Wij gaan misschien wel sneller dan de bouwbedrijven op dit moment, wij merken dat het nog wennen is voor bouwbedrijven dat we met elektrische kranen van deze omvang al met een 16 ampère aansluiting op de bouwkunnen draaien.”

Daarnaast ziet Bob Bruijsten het als ieders verantwoordelijkheid om het maximale in te zetten om emissies te besparen.” Als we nu al kijken hoeveel uren wij elke week emissie loos draaien, dan maakt dat mij alleen maar trots. Daarnaast, zijn beide nieuwe machines broodnodig, we hebben uit heel het land aanvragen voor het eLift-systeem, specifiek voor de SK2400-R capaciteiten”

Kuiphuis heeft een vloot van meer dan 40 Spierings kranen waaronder meerdere rups kranen. Kuiphuis merkt dat de vraag naar dit soort kranen toeneemt. De lasten worden zwaarder en steeds meer elementen worden prefab aangevoerd waar je als kraanverhuurder op in moet spelen.

Mathieu Braamhaar, Sales Engineer bij Spierings Mobile Cranes BV; “Kuiphuis is een prachtig familiebedrijf wat investeert in de toekomst, dat ze nu als eerste met onze nieuwe SK2400-R eLift gaan draaien is een mooie mijlpaal. De SK2400-R eLift is een doorontwikkeling van de SK2400-R welke we al langer produceren. Echter heeft de nieuwe kraan meerdere configuraties waarmee je kunt hijsen.
Zo heb je met één transport al een hijscapaciteit van 2800 kg op 42 meter. Hierdoor is de kraan multifunctioneel inzetbaar geworden.”

Over SK2400-R eLift
De SK2400-R eLift is de sterkste mobiele torenkraan ooit gebouwd. Deze krachtige kraan is gebouwd op een rupsonderstel, hierdoor is hij snel opgebouwd te verplaatsen op de bouwplaats.
De kraan heeft een gieklengte van 42 meter of 50 meter waarbij hij maar liefst 5.5 ton cq 2.5 ton hijst op de punt. Daarbij hijst de kraan maximaal 18 ton op 14,6 meter radius.

Over Spierings Mobile Cranes
Spierings Mobile Cranes is marktleider op het gebied van mobiele torenkranen. De kranen van het Osse bedrijf worden gebruikt in meer dan 30landen, voornamelijk door kraanverhuur- en bouwbedrijven. De kranen worden volledig in Nederland ontwikkeld en geproduceerd. Spierings Mobile Cranes realiseert in 2022 een omzet van circa 100 miljoen euro.

Over Kuiphuis
Kuiphuis Kraanverhuur is een familie bedrijf welke reeds meer dan 115 jaar bestaat, met meer dan 100 medewerkers en 1700 vaste relaties.
De kraanverhuur is ooit begonnen in Oldenzaal, maar heeft nu vestigingen in geheel Oost, Noord en Midden Nederland. Voor de Duitse markt heeft het bedrijf een vestiging over grens in Bad Bentheim. Hijskranen variëren bij de mobiele telescoopkranen van 40 ton tot 250 ton en bij de mobiele torenkranen van 33 meter tot en met 60 meter. Hiernaast zijn er nog diverse rups torenkranen (van 25 meter tot 50 meter) bij het bedrijf actief.

(Zie ook het persbericht van Spierings: https://www.spieringscranes.com/kuiphuis-investeert-in-de-nieuwe-zero-emission-elift-rupsen-van-spierings/ )

#kuiphuis #kraanverhuur #persbericht #primeur #SK2400-R #elift #spierings